Dlaczego warto jeść orzechy nerkowca

Każdy z nas doskonale wie, jak zdrowe i pyszne są orzechy. Świetnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie, doskonale sprawdzą się jako szybko przekąska, ale można je także dodawać do różnych potraw. Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszą się orzechy nerkowca dostępne w sklepie ze zdrową żywnością. Czym dokładnie są? Jakie mają zalety? Dlaczego warto je jeść i jak można je przemycić do naszej codziennej diety?

Czym są orzechy nerkowca?

Nerkowce to owoce nanercza zachodniego, zwanego również nerkowcem zachodnim. Pochodzą z rejonów Ameryki Południowej, jednak dzisiaj uprawiane są w niemal wszystkich krajach tropikalnych. Istnieją różne odmiany tych orzechów, które różnią się od siebie kształtem, rozmiarem i smakiem. Brazylijskie nerkowce są większe i nieco słodsze, a indyjskie mniejsze, ale bardziej chrupkie. Nanercz zachodni jest blisko spokrewniony z mango.

Co znajdziemy w nerkowcach?

Orzechy nerkowca odznaczają się licznymi zaletami, dlatego warto je spożywać jak najczęściej. Znajdziemy w nich mnóstwo witamin i składników mineralnych. Są bogatym źródłem witaminy E, K, a także witamin z grupy B, szczególnie B1, B2, B6 i B9. Odznaczają się dużą zawartością takich minerałów jak sód, cynk, żelazo, potas, magnez, fosfor czy wapń. Zawierają one także nasycone, jednonasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe.

Dlaczego warto jeść orzechy nerkowca?

Nerkowce warto włączyć do swojej diety z kilku różnych powodów. Zawierają dużo białka, dzięki czemu dają uczucie sytości na długi czas, dlatego sprawdzą się u osób na diecie redukcyjnej i sportowców. Są one jednymi z najmniej kalorycznych orzechów. Charakteryzują się także niskim indeksem glikemicznym, więc mogą je spożywać cukrzycy.

Zastosowanie orzechów nerkowca

Orzechy te są niezwykle uniwersalne, dlatego można je spożywać na mnóstwo sposobów. Można je zjeść w formie szybkiej przekąski, ale świetnie sprawdzą się w różnych daniach, zarówno słodkich, jak i słonych. Doskonale smakują w różnego rodzaju wypiekach i deserach. Można je także dodawać do zup, sałatek czy sosów.